נמאס משיחות ועידה בווידאו? הפתרון הפשוט והמשתלם שאתם מוכרחים להכיר

תוכן עניינים

קצת קשה להאמין כמה החיים שלנו השתנו מאז שנגיף קטן עם כתר הפך לכותרת החמה, המבהילה והדרמטית ביותר של 2020. אם עד לאותה התקופה היינו רגילים בעיקר לנהל שיחות בטלפון או להיפגש פנים אל פנים, מאז פרוץ המשבר שיחות הווידאו הפכו כמעט לברירת מחדל בעבור כל פגישה עסקית מרובת משתתפים. ובעוד שלווידאו יש את היתרונות שלו – לא לכולנו תמיד מתאים להתחבר לשיחה כזאת במקום פשוט לדבר בטלפון או לבקר במשרד.

בואו נודה באמת, הסביבה שרבים מאיתנו מנהלים מתוכה את שיחות הזום – היא לא תמיד אידאלית לישיבות עסקיות בלשון המעטה. היא יכולה לכלול ילדים רועשים שמתרוצצים בבית, קירות מתקלפים, בלגן בחדר, חתול שלא מפסיק לקפץ על המקלדת או סתם שיער שלא הסתדר טוב בבוקר, חמש דקות לפני שקמנו לפגישה.

בעוד שדרך התקשורת החדשה הזאת מעניקה לנו יתרונות רבים, היא גם חושפת את כולנו ללא מעט רגעים מביכים, מוזרים או פשוט כאלה שהיינו שמחים לוותר עליהם. בנוסף, כשמנהלים שיחות ארוכות ומרובות משתתפים ברשת – זה נשמע אחרת משיחה רגילה בטלפון. עמית סיוון, מתכנת המתמחה בשירותים טלפוניים, מסביר קצת על ההבדל הזה:

"איכות הסאונד תמיד תהיה פחות טובה בשיחות וידאו באינטרנט. כדי להבטיח שאיכות הווידאו תהיה מספקת, בשירותים האלו תמיד מכווצים בכוונה את איכות הסאונד. איכות השיחה גם תמיד תהיה מוגדרת לפי האדם שיש לו את החיבור הכי פחות טוב לרשת. חיבור לא יציב של משתתף אחד משפיע על האיכות של השיחה של כל השאר".

מחליפים פתרונות ישנים ומסורבלים

עמית שירת בצה"ל ביחידת ממר"ם היוקרתית ובין היתר כתב קודים שעזרו להשתמש ביכולות טלפוניות לצורך לוחמה פסיכולוגית. לאחר השחרור הוא החליט לשתף פעולה עם חבר מהיחידה, צ'יקו מנובלה, ולהשתמש בידע הרב והייחודי שצברו בתחום כדי לסייע לפתור בעיות נפוצות גם בשוק האזרחי.

כך, ביחד עם שותף שלישי בשם ירון סלע, הם חשבו על כמה מיזמים שיהפכו את החיים של כולנו לקלים יותר. אחד מהם הוא MYFAX המאפשר שליחה וקבלה של פקסים למי מאיתנו שכבר לא חי בשנות ה-90 ומחזיק במכשיר הזה, אבל עדיין נדרש למשימה המוזרה הזאת כשתיקשר עם משרדים ממשלתיים או אנשי מקצוע שמשום מה מעדיפים לעבוד עם הכלי הכי פחות שימושי להעברת מסמכים.

מוצר נוסף שפיתחו וזכה להצלחה רבה בשנים האחרונות הוא QCONF, שפותח ב-2015 ומהווה פלטפורמה מתקדמת, נוחה ופשוטה לניהול שיחות ועידה בטלפון. "עם כמה שהטכנולוגיה כל הזמן מתפתחת, דווקא בתחום של שיחות הוועידה, ראינו שהפתרונות היו מיושנים מאוד או יקרים מאוד", נזכר עמית. "אז חשבנו מה הפיצ'רים הכי נחוצים בשיחה כזאת ויצרנו מערכת שקודם כל תהיה נוחה לשימוש ואחר כך תציע לאנשים את המחירים הזולים ביותר שאפשר לקבל בישראל בתחום הזה".

אנשים עסוקים לא תמיד רוצים לפתוח מצלמה

בשנים הראשונות, QCONF זכה להצלחה אדירה והצטרפו אליו יותר ויותר לקוחות קבועים. הוא נחשב שימוש במיוחד בחברות הייטק ובקרב נותני שירותים כמו רואי חשבון, יועצים פיננסיים, עורכי דין ואחרים. "הפריחה הזאת נמשכה בקצב מהיר עד שהגיעה הקורונה – ואז קרה דבר מעניין", מספר עמית. "בהתחלה היה מבול של לקוחות חדשים – כי כולם חיפשו דרכים לנהל שיחות מרובות משתתפים כשאי אפשר להגיע למשרד. ואז הזום התחיל לתפוס תאוצה וראינו שיש ירידה בדרישה לשירות שלנו".

עם זאת, מאז עברו המון מים בנהר – וכיום, באופן מעניין למדי, עמית וצוותו רואים מגמה חדשה ומסקרנת. "פתאום אנשים מתחילים להבין את ההבדל בין פגישות בזום לבין שיחות ועידה. בחודשים האחרונים אנחנו רואים יותר ויותר אנשים חוזרים לשיחות הקוליות – כי הם מבינים שלא תמיד נכון להם לנהל את השיחות האלו בווידאו. אנשים, ובעיקר אלו שעסוקים מאוד לאורך כל היום, לפעמים רוצים לנהל שיחות בנהיגה, בזמן שהם מבשלים, או פשוט בלי שהעמיתים לעבודה יראו אותם באותו הרגע".

למעשה, גם מחקרים שנערכו בתחום מראים ששיחת ועידה טלפונית יעילה יותר משיחת וידאו בתחום העסקי. זאת בין היתר מכיוון שבשיחת וידאו, הקשב שלנו לפעמים נודד לדברים שבכלל לא קשורים לשיחה – כמו הטפטים המזעזעים על הקיר של זאת מהשיווק, הסמנכ"ל שמנסה לא להירדם או איך שאנשים רואים ושופטים אותנו.

להתחבר מכל מקום בעולם ללא תוספות תשלום

שירות של שיחות ועידה טלפוניות זה לא דבר חדש ובארץ קיימים כמה כאלו, חלקם אף ותיקים מאוד. יש שירותים שמבוססים על עיקרון פשוט של "גשר", שבו מתקשרים למספר מסוים, מזינים קוד ומתחברים לשיחה. אולם כשעמית והשותפים שלו פיתחו את QCONF, היה להם חשוב לעשות את זה בצורה מתוחכמת יותר.

"בעצם בנינו קוד שמאפשר לנהל שיחת ועידה עם המון פיצ'רים שימושיים. לדוגמה, בשירות שלנו אפשר לראות בכל רגע מי נמצא בשיחה, לנתק משתתפים, להשתיק משתתפים, לנעול את השיחה כשכל המוזמנים מתחברים וגם לשתף מסך – ממש כמו בכלים שמאפשרים שיחות וידאו ברשת. ההבדל הוא שלשירות שלנו ניתן להתחבר מכל טלפון קווי או נייד – מכל מקום בעולם".

השירות מבוקש במיוחד בקרב אנשי עסקים שעובדים עם אנשים מחו"ל, מכיוון שהוא כולל מספרי גישה מקומיים שמאפשרים לאנשים לחייג אליהם ולהצטרף לשיחה בלי לשלם על שיחה בינלאומית. "אנחנו מציעים מספרים מקומיים בחמישים מדינות ללא תשלום נוסף, במחיר של שיחה לישראל, ולעוד 10 מדינות מיוחדות בתעריף גבוה יותר, אך שעדיין נחשב נמוך משל המתחרים. וגם אם אדם נמצא בחו"ל בלי סים מקומי אבל עם חיבור לרשת, הוא יכול לבחור לנהל את השיחה דרך האינטרנט".

למעשה, השירות של QCONF זול בכ-80 אחוזים מהמתחרים הבולטים בישראל והתמחור לא מבוצע על בסיס משך השיחה כמו בפתרונות אחרים. "אנחנו בעצם ניגשנו לתמחר את השירות בהסתכלות אחרת – אתה משלם סכום קבוע על חבילה שמתאימה לצרכים שלך ומדבר חופשי במשך כל החודש", מוסיף עמית ומדגיש כי ניתן גם להירשם באתר ולקבל חמש שיחות ראשונות בחינם וללא התחייבות כדי להבין האם השירות מתאים לצרכים שלכם.

בין לקוחותיו של QCONF ניתן למצוא שורה של ארגונים בולטים בישראל, לרבות חברת החשמל, משרד הפנים, משרדי רואי חשבון מהגדולים בארץ, קרנות הון סיכון, בנקים ועוד.

אבטחת מידע בסטנדרט מחמיר

כמי ששירתו ביחידת הסייבר הנחשקת של צה"ל, עמית וצ'יקו מבינים היטב גם כיצד לאבטח את השיחות בהתאם לדרישות המחמירות ביותר. "אבטחה זה א' ב' שאתה לומד בשירות – וזה דבר שהמשיך איתנו גם לאזרחות", מספר עמית. QCONF שימשה גם את משרד הביטחון כך שהכלי נדרש לעמוד כמובן בסטנדרט גבוה ביותר של אבטחת מידע.

וכחלק מהחשיבה המתמדת שעמית וחבריו מבצעים על שיפור השירות, הם פיתחו פיצ'ר מעניין במיוחד שיכול לעזור לאנשים עסוקים שאף פעם לא זוכרים להצטרף לשיחה בזמן. "יש לנו את האפשרות להגדיר שהמערכת תתקשר אליך במקום שאתה תתחבר לוועידה בעצמך. ככה אתה רק צריך לענות לטלפון ואפשר לוודא שהשיחה תתחיל בזמן – בלי לחכות עד שכולם יזכרו להצטרף".

השירות גם יכול להסתנכרן עם לוח השנה של גוגל או אאוטלוק כדי לוודא שכולם יודעים מתי השיחות מתקיימות – ולא יפספסו אותן.

למידע נוסף באתר QCONF: https://www.qconf.co.il

אהבתם את הכתבה? שתפו...
הרשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו את העדכונים החמים ביותר מעולם הביטוח והפיננסים.

מבטיחים לשלוח לכם חדשות מעניינות ולא להציק עם הודעות ספאם מיותרות :)

מאמרים נוספים באותו הנושא

כתבות שכדאי לך לקרוא...