מדריך קידום אתרים מקצועי

תוכן עניינים

מהרגע שנכנס מנוע החיפוש של גוגל לחיינו, כל החיים השתנו. בין אם נרצה להודות בכך ובין אם לא. הסיטואציה האידיאלית הפכה במקום לגשת לשאול חברים ולקבל המלצות על מוצר כלשהו, או על שירות כלשהו, פשוט לכתוב בגוגל ולקבל כרטיס GMB מכוכב, ביקורות, חוות דעת, ולראות מי עולה ראשון בתוצאות.

ואל תטעו לרגע, מדובר במנוע החיפוש האיכותי בעולם עם יכולות פילוח לקהלי יעד, לסריקת אתרים על סמך אופטימיזציה וחקר מילות מפתח, ובכלל, המילון הגדול של העולם שבו משתמשים להכל.

מתי הוא נולד, איך אפשר לתעל את גוגל למעננו, ובכלל, איך מגיעים למקומות הראשונים הנכספים? מיד תגלו את הכל.

לקדם אתרים בגוגל – מנוע החיפוש החזק בעולם

כולנו שומעים על גוגל, אבל כמה באמת אנחנו מכירים אותו? גוגל הוא מנוע החיפוש המבוקש ביותר ברשת. למעשה, הוא גם אתר האינטרנט הגדול ביותר בועלם כולו. הוא זוכה בכל יום למאות מליוני גולשים המבקרים בו, ושולחים אליו מעל ל3 מיליארד בקשות ביממה לצורך מציאת תוכן ברשת.

את גוגל פיתחו במקור לארי פייג' וסרגיי ברין מהמכון הטכנולוגי במסצ'וסטס בשנת 1997. בשנת 2001, מנוע החיפוש הגדול בעולם כבר יצא לאור לציבור הרחב, והציבור כבר התאהב בו. החדשנות והטכנולוגיה של מנוע החיפוש היתה בכך שהוא מעלה תוצאות חיפוש על סמך חשיבות הנושא, תוך כדי סריקה טכנולוגית על סמך כמות דפים המקשרים את חשיבות הדפים המקשרים.

בשנת 2001 מנוע החיפוש של גוגל החל לפעול לציבור הרחב. חדשנותו הייתה בדירוג דפי האינטרנט שהוא מציג לפי חשיבותם באמצעות חישוב המתבסס על כמות הדפים המקשרים אליהם וחשיבותם של הדפים המקשרים.

מהר מאד לא מעט עסקים הבינו את הקונספט הכללי, ולא מעט אנשי מקצוע החלו לנסות ולפצח את האלגוריתם של גוגל שבעצם גורם לכך שתוצאות חיפוש מסוימות יופיעו מול קהל היעד המחפש אותם במיקומים ראשוניים ופופולריים, ומגדילים בכך את החשיפה של אותו מותג.

מאז, פותחו כלים לקידום אתרים, נכתבו אינספור סגנונותו של מדריך קידום אתרים וכל מערך הפרסום השתנה. פרסום בגוגל הפך להיות הפרסום היעיל ביותר, בין אם ממומן, ובין אם אורגני.

2  הפרמטרים החשובים ביותר שחשוב לדעת על קידום אתרים בגוגל

כמובן שלגוגל יש אינספור פרמטרים שחשוב להכיר, מדובר בעולם שלם שחשוב להכיר באופן מקצועי ולדעת שיש לבצע אך ורק בצורה מקצועית, ולא חובבנית.

לצורך קידום אתרים בגוגל הוקמו לא מעט חברות שבאמתחתן אנשי מקצוע שלמדו את הנושא על בוריו ובכל יום מחדש ממשיכים לנסות ולפצח את גוגל בהתאם לטכנולוגיה ולחדשנות המתעדכנת בו מיום ליום.

אך שני הפרמטרים המרכזיים שחשוב להכיר הם שחקנים ראשיים בתוך כל המערך המורכב והמיוחד הזה שגורם לכולנו פשוט לגשת אליו בכל תהייה ושאלה:

תוכן

לפני שניגע בכלל בכל הפרמטרים האחרים של גוגל, ומה שמאפיין אותם חשוב לציין שאת המלך של עולם הקידום האורגני, וגם הממומן. התוכן.

כתיבת תוכן איכותי מעניקה בסיס מיטבי לקידום טוב. מילות מפתח בסיסיות שעברו חקר מילות מפתח מקצועי על ידי אנשי גוגל שמכירים היטב את העולם הזה ויודעים לעשות פילוח קהל יעד מדויק. פעולות  SEO  בבקאופיס המאפשרות קישור ישיר למילות המפתח ולאתר, או הדפים שאותם אתם מעוניינים לקדם. הנעה לפעולה רלוונטית וכמובן התאמה אישית ומלאה לתחום שבו אתם עוסקים.

אתם יכולים כמובן לנסות לכתוב לבד את התוכן עבור SEO איכותי בגוגל, אבל לכתיבת תוכן בגוגל יש חוקים ברורים שחייב לבצע אותם. והם גם משתנים מפעם לפעם, בהתאם לאלגוריתם.

אך אם אנחנו לא עובדים על פי החוקים של גוגל, גוגל, כמו גוגל, כמנוע החיפוש הגדול בעולם עם החוקים משלו עלול "להעניש" אותנו על כך ופשוט להעיף אותנו מתוצאות החיפוש באופן שלא משתמע לשתי פנים.

היכולת הנפלאה בעולם התוכן היא יצירה של מאמרים מוזרמים לאתרים, ביניהם גם האתר שלכם. בפלטפורמות של בלוגים על מערכות שונות. בק אופיס שבו מבצעים פעולות אורגניות עבור קישורי SEO, קידום כתבות שיווקיות בתוכן שאינו טראש, אלא תוכן בעל ערך לקוראים ועוד. כל אלו חייבים להיות אך ורק על פי החוקים הרלוונטיים של גוגל.

יחד עם התוכן הטקסטואלי חייב גם שתהיה לנו ויזואליות מתאימה. טקסט איכותי וגרפיקה המותאמת אליו הולכים נהדר ביחד, ויוצרים ערך אמיתי. אם יש לכם כבר תוכן כתוב, בצעו שכתוב והעשירו אותו.

אם לרגע חשבתם להעתיק תוכן, גם אם תוכן שלכם שכבר כתבתם, אל תעשו זאת. גוגל רואה בהעתקה קו אדום וברור ועלול להעניש אתכם לצמיתות. ולא הייתם רוצים להיות מוענשים על ידי מנוע החיפוש הגדול בעולם.

זמני שהייה

אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור קידום אתרים לעסקים וכל מדריך קידום אתרים מקצועי מדבר עליו, הוא זמן השהייה באתרים. זמני השהייה באתרים משפיעים באופן משמעותי על הקידום בגוגל, ועל הדירוג שלכם בתוך מנוע החיפוש.

תוכן איכותי ומן שהייה מן הסתם קשורים אחד לשני, ברגע שתוכן האתר איכותי מספיק, ומותאם גם ברמה הויזואלית זמן השהייה באתר גבוה יותר. וככל שזמן השהייה גבוה יותר אחוזי הנטישה נמוכים, ובכך לא גורמים לכם נזקים. והדירוג במערך החיפוש של גוגל גבוה יותר.

על חוויית גלישה ומקצועיות

האתר שלכם תלוי במקצועיות ובאיכות אנשי המקצוע שאתם מעסיקים. המטרה היא למעשה לאפשר לכם להמשיך ולנהל את העסק שלכם, בעוד האתר ממשיך לעבוד למענכם וליצור לידים איכותיים שהופכים בסופו של דבר לרווחים ולקוחות.

לשם כך יש צורך בחוויית גלישה איכותית, שמביאה כמו כדור שלג לסיטואציה שבה הגולשים משאירים פרטים, מתעניינים במוצרים ואם מדובר בחנות אי-קומרס, גם רוכשים באונליין.

גולשים הם לא עם סבלני, אך אם תתנהלו במקצועיות ברמה גבוהה, תוכלו להפוך אותם לכאלו, ואף ללקוחות לכל החיים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...
הרשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו את העדכונים החמים ביותר מעולם הביטוח והפיננסים.

מבטיחים לשלוח לכם חדשות מעניינות ולא להציק עם הודעות ספאם מיותרות :)

מאמרים נוספים באותו הנושא

כתבות שכדאי לך לקרוא...